V-Desk czyli zmiana obiegu dokumentów
- V-Desk zastąpi Intradoka.
- System dostarcza firma Primesoft.
- Po co ta zmiana? Główny powód to uruchomienie KSEF, co wymusza zmianę w procesie obsługi faktur.
- Intradok będzie dostępny wyłącznie jako archiwum na wypadek konieczności weryfikacji procesu obsługi dokumentu.
- Przybliżony harmonogram
- koniec września — zakończenie prac wdrożeniowych
- pierwsza połowa października — testy biznesowe poprzedzone szkoleniem użytkowników
- koniec października — start produkcyjny
- Procesy
- Obsługa korespondencji
- Obieg faktur (dokumentów kosztowych)
- Obieg delegacji
- Obieg wniosków związanych z naborem / zmianą umowy
- Obieg wybranych wniosków o dofinansowanie
- Rejestry dokumentów
- Umowy
- Archiwum dokumentów pozostałych (poświadczenia, referencje, certyfikaty)
- Integracje z innymi systemami
- KSEF — automatyczne pobieranie faktur z Krajowego Systemu e-Faktur
- Poczta elektroniczna — obsługa korespondencji przekazywanej na ogólne skrzynki e-mail
- Symfonia — eksport faktur do systemu księgowego
- Punch — import informacji o umowach handlowych z NIT. Informacja istotna dla procesu obsługi faktur.
- Dla kogo nowy system — dla wszystkich pracowników Enigma. Jeśli wydaje ci się, że ciebie to nie dotyczy to:
- Może będziesz chciał wystąpić o dofinansowanie okularów → składasz wniosek w V-Desk
- Dla handlowców — może przyjdzie korespondencja w sprawie przetargu realizowanego przez twojego kontrahenta → trafi do V-Desk
- Może będziesz udawał się w delegacje → inicjujesz wniosek w V-Desk.
- Podstawowe zmiany w przebiegu procesów w porównaniu do Intradoka
- Korespondencja trafiająca na skrzynki e-mail ogólne będzie procesowana przez V-Desk. Koniec z przekazywaniem e-maili na listy wysyłkowe.
- Automatyzacja
- OCR dla faktur przekazywanych e-mailiem (dla wskazanych kontrahentów) → automatyczny opis
- W przypadku identyfikacji kontrahenta dla danego dokumentu → przekazywanie dokumentu do opisu do osoby merytorycznej
- W przypadku identyfikacji NIT–u na fakturze → faktura trafi do kierownika projektu.
- Wybór akceptanta dla faktury będzie zależał od wskazanego MPK lub wskazania umowy.
- Weryfikacja limitów akceptacji faktur zgodnie z procedurą ZSZ: Uprawnienia do dokonywania zakupów i zatwierdzania dokumentów kosztowych (P01-R7)
- Samoobsługa wniosków kadrowych → użytkownik inicjujący wniosek będzie dostawał powiadomienia o przejściu do kolejnych faz procesu.
- Instrukcja obsługi dla użytkownika: https://wiki.enigma.com.pl/x/HyF4D
